top of page

Nasza miłość. Azja. - Dwa miesiące w Indonezji

Zaktualizowano: 19 lip 2018

Po zakończeniu sezonu ślubnego w Grecji pod koniec października wyruszyliśmy do raju. Na Bali. Było to nasze marzenie już od dawna. Ciekawość ludzi, kultury,kuchni, naszej ukochanej jogi, indonezyjskiej medytacji,muzyki,zapachu, dzikości. Odliczaliśmy dni,a później to już tylko godziny w samolocie. Pierwsze wrażenie nie było najlepsze. Osaczenie tubylców chcących sprzedać wszystko, zawieźć wszędzie. Zanieczyszczenie powietrza tak,że oddychaliśmy ,,na pół gwizdka’’. Odetchnęliśmy już po kilku dniach, kiedy znaleźliśmy się w Ubudzie otoczeni ze wszystkich stron tarasami ryżowymi, buddą i ciszą. Z dala od Denpasar - stolicy Bali. I od Seminyak typowo turystycznej tętniącej życiem miejscowości. Tylko my, roślinność, joga i ceremonie Cacao w ,,Pyramids of Chi Centre’’.

fot. www.magdak.co.uk

Pierwsze dwa tygodnie były tylko dla nas. Nieoceniona szkoła jogi ,,The Yoga Barn’’ dająca nam każdego dnia piorunującą dawkę energii, dwugodzinną różnorodną sesje tańca sensualnego, medytacje z użyciem grającej misy tybetańskiej i poznanie magicznych osób. Jedną z tych osób była Magda, która przyjechała do swojej ukochanej Azji z Anglii na miesięczną regeneracje. Obdarowała nas sesją w Monkey Forest w Ubud. Ten dzień na zawsze pozostanie w naszych serduchach. Ave Magda!

Po dwóch tygodniach ładowania akumulatorów wybraliśmy się na magiczne Gili Islands- Gili Travangan, Gili Air & Gili Meno. Malutki Archipelag.

Popularność wysp Gili zaczęła się w latach 80., dziś to obowiązkowy punkt podróży do Indonezji! Gili słyną z rajskich widoków, białych plaż i turkusowej wody.

Gili Trawangan -można znaleźć jedne z najpiękniejszych plaży świata! Będąc na Bali nie można tam nie pojechać! Jest najbardziej rozrywkową ze wszystkich trzech wysp.

Gili Air – Miejsce niezwykłe jak na Indonezje, reklamujace sie jako: "No cars, No motorbikes'' Wyspa ma rozmiar 1km x 1km, otoczona jest bialym piaskiem, rafą koralową i beach barami jak z reklamy. Udaliśmy się na snorkling nad rafą, a wrażenia z tej wyprawy można zobaczyć w filmiku poniżej.

Gili Meno - wysepka jest jak przedsionek do raju - przypomina jeden wielki park krajobrazowy - bujnie porośnięta drzewami i krzewami, mieni się mnóstwem odcieni zielonego i brązu.

Bryczka, to obok własnych nóg i roweru jedyny środek transportu, więc jedynym źródłem hałasu są tutejsze kozy, koguty i gekony.

Jeśli spytacie o charakterystyczną cechę indonezyjskich wysp, są nią huśtawki przy plażach, do których, w czasie przypływu, trzeba dojść, pokonując ostre kamienie i wodę. Są piękną, malowniczą dekoracją fotografii z urlopu, prawda?

Ludność na Gili Island w trzech słowach: życzliwość, ciepło i poczucie wolności.

Z Gili Island udaliśmy się na kolejną wyspę - Nusa Penida. Lokalsi przeszli nasze najśmielsze oczekiwania. Faktem jest, że lubimy ryzyko do tego stopnia, że aby uchwycić moment, potrafimy podejść bardzo blisko. Tak było tym razem podczas wielkich obchodów religijnych w jednej ze świątyń. Zostaliśmy przyjęci z sercem na dłoni.

Obdarowani sarong i zaproszeni do modlitw oraz późniejszej celebracji. Sarong to fragment tradycyjnego stroju, który Indonezyjczycy owijają wokół bioder. Zwykle jest ręcznie tkany lub barwiony metodą batik - z wykorzystaniem wosku.

KELINGKING BEACH VIEW POINT

Nusa Penida jest miejscem przede wszystkim do podziwiania i ten punkt widokowy jest do tego idealny. Plaża w dole bajkowa.

...a że to był grudzień i to tuż przed Bożym Narodzeniem postanowiliśmy wczuć się w klimat Świąt :)

Monkey Forest

Bali Swing

Tegenungan Waterfall

Będąc w Indonezji pamiętajcie o wizycie na plantacji kawy Kopi Luwak w Ubud. Kopi Luwak Coffee to najdroższa kawa świata. Głównym powodem zawrotnych cen, jakie osiąga, jest specyficzny proces jej wytwarzania. Na pewno słyszeliście o kawie, która odzyskana jest ze zwierzęcych odchodów? Bardzo przyjazne zwierzątko na zdjęciu poniżej :)

Bali jest miejscem głębokiej wiary, duchowości i oazą głębokiego spokoju. Odwiedzając Tanah Lot Temple mieliśmy okazje doświadczyć jednego z balijskich rytuałów - ryż na  czole, czy kilka ziaren na głowie we włosach przynosi szczęście, jest błogosławieństwem. Jest chlebem tej ziemi i wielki jest mu oddawany szacunek. Wkładany zwykle za ucho najpiękniejszy kwiat na świecie – plumeria wygląda wręcz zachwycająco – rośnie w wielu miejscach, a jej kwiaty są przepiękne. Zazwyczaj białe, twarde i gładkie, a do tego pachną obłędnie!

Będąc w Seminyak koniecznie zajrzyjcie do Shelter Bali na Acai Bowl i zielone, uzdrawiające koktajle. Miejsce stworzone na dachu jednego z ukrytych budynków z dużą ilością indonezyjskiej roślinności.